torsdag 17 september 2009

Back in business

Jag vet att det har varit lite tyst om mig på sistone. Jag lever, och jag har inte gått i ide. Det har bara varit lite mycket. Det kommer inlägg om det, jag lovar.

Jag ville bara uppdatera läget om min vikt: De senaste veckorna har det inte hänt ett förbannat dugg! Vilket jag förmodligen ska vara tacksam för. Efter semestern så var jag duktig ett par veckor, sen var det scrapträff. Jag försökte peta lite grann i maten men nog slank det ner en och annan kolhydrat, både i form av pasta och godis. Dessutom bodde jag ju inte hemma på två veckor vilket krånglade till allt. Till råga på allt var jag sjuk i två dagar, och då gick kolhydratssuget upp på max, och försvagad som man var kunde man ju inte stå emot helt... ;-) Som avslutning var jag på kryssning i helgen och det blev inte riktigt en LCHF-vänlig resa.

Men nu är det vardag ett tag framöver så nu är det skärpning som gäller. Förhoppningsvis ska jag kunna nå mitt nästa delmål, -15 kg, på ett par veckor det är -0,8 kg kvar. Men det tar väl ett tag för kroppen att ställa om sig igen kan jag tänka så jag får nog ha lite tålamod. Man vill ju så gärna se resultat direkt när man börjar vara duktig igen men man måste ju betala för de gamla synderna först.

1 kommentar:

Sara B sa...

jag håller tummarna för att det sista ska gå fort :) vi ses imorgon och gör av med en massa kalorier :)
Kram Sara