lördag 26 september 2009

Scrappat från träffen

Äntligen har jag tagit mig i kragen och fotat det jag lyckades skapa på scrapträffen i början av september. Tyvärr lämnar fotona lite att önska men det får duga för tillfället... Det blev 3 LO's vilket är det jag brukar hinna med på en helg. Jag är en lååångsam scrappare. Vanligtvis brukar jag få till ett kort också men tiden räckte inte riktigt till den här gången. Dessutom hann jag inte riktigt klart med Rednex-LO'n så den fick jag finputsa lite när jag kom hem. Men som vanligt var scrapträffen alldeles underbart fantastisk. Tack alla ni som var där och förgyllde helgen!

På söndagen hade vi en tekniktävling som jag bestämde mig för att hoppa på. Utmaningen var att man skulle scrappa monokromatiskt (allt i samma färg). Tyckte att fotona från spelningen med Rednex förra året skulle passa bra. De har alla en varm ton över sig från kvällssolen så jag valde att scrappa i oranget för att fånga det. Man skulle dessutom ha med band och/eller spets.


Jag hade skrivit ut några av mina favoritfoton från Ia och Daniels bröllop förra året. Det blev två LO's av dem. Den första är från söndagens skisstävling efter en skiss av Anna G. Jag är faktiskt ganska nöjd med hur jag lyckades få till bling-blinget och blommorna, syns lite dåligt på bilden dock. Jag har sett liknande som andra har gjort och har tyckt det är så himla snyggt men inte riktigt lyckats själv. Jag har ju lite svårt att få till det med mycket dekorationer. Men är faktiskt till och med lite stolt över den här :-) !


Nästa bröllops-LO är med bilen de åkte i från kyrkan. En flådig Rolls-Royce. Jag använde samma papper som den andra för att få det enhetligt. Route-journalingskylten var med i påsen vi fick som present från Designat. Jag målade kanten med röd Promarkers och la sen på 3D-lack. Blev en effekt som passade bra på temat med bilen och symboliken med deras gemensamma resa som jag har plockat upp med rubriken. Jag gjorde den här till lift-tävlingen på lördagen efter en LO av Anna G.


Inga kommentarer: