lördag 19 september 2009

Hus i Mantorp

Nu börjar jag att närma mig Skänninge... Förra fredagen var far och jag och tittade på två hus som låg på samma tomt i Mantorp. Det lilla var bara på 42 kvm så det var ju inte så intressant för mig. Det stora huset var på 60 kvm så det var det som jag kikade på. Husen låg mitt i Mantorp men tomten var så uppvuxen så det var nästan ingen insyn alls och det kändes som om det låg ute på landet nånstans, om man bortsåg från att den stora vägen gick precis utanför och trafiken hördes hela tiden :-( Båda husen var jättefina, ägaren var verkligen jätteduktig på att renovera men allt var väldigt smått. Och så skulle jag ju få grannen boendes på tomten och det vet jag inte om jag tycker är så himla kul. Man kunde hyra båda husen om man ville och hyra ut det ena i sin tur men det känns lite riskfyllt. Så jag bestämde mig för att, näpp, inte Mantorp heller...

Det stora huset
En granhäck avgränsade mot ett grönområde med cykel- och gångbana.



Det lilla huset i ena hörnet av trädgården

Trädgården var verkligen lummig

Badrummet, litet men fräscht

Det fanns vedspis, precis som jag vill ha det!



Trappen var verkligen bara ett hål i golvet. Och väldigt brant och smal.
Sovutrymme på ovanvåningen
Utrymmet när man kom upp för trappan. Tror ni min soffa hade gått in här?
Det fanns två små rum på nedervåningen. Det här låg innanför köket och hade en kakelugn. Perfekt scraprum...

Inga kommentarer: