tisdag 22 september 2009

Lite mat...

Har inte rapporterat så mycket om vad jag har ätit på sistone. Mest beror nog det på att jag oftast äter samma mat hela tiden. Det blir väldigt mycket kycklingklubbor, så där har det inte ändrats så mycket sen innan LCHF-tiden. Men ett par gånger har jag lyckats komma ihåg att fram kameran när maten kommit av spisen.

Jag gjorde en köttfärsgryta för ett tag sen. Det är så tacksamt, man tar vad man har och oftast blir resultatet, om inte lysande så i alla fall hyfsat. Här har jag slängt i paprika, morot, vinäger och grädde. Jag la en mozzarella-boll i en djup tallrik och hällde grytan runt om. Lite salladsärtor och persilja över. Riktigt mums. Är i en riktig mozzarella-period just nu. Det är mitt substitut till ris, pasta och potatis, fast godare...


När Carol och jag var i Byle i somras bjöd mamma på en kycklinggryta med chilisås och curry. Det var riktigt gott så det hamnade på menyn i helgen. Jag delade kycklingfiléer i stora bitar. Stekte dem några minuter på varje sida och la dem sen i en ugnsfast form. Blandade chilisås (mycket kolhydrater, men har inte hittat nåt alternativ, så jag försöker använda så lite som möjligt) med svartpeppar och curry. Jag bredde det på filéerna, hällde grädde runtom och la på ostskivor på kycklingen. In i ugnen i 15 minuter. Naturligtvis mozzarella till, och lite grönt. Nam-nam!!!


1 kommentar:

Angelica sa...

Mums Vad gott det ser ut Särskilt kycklingen
Kram