måndag 31 augusti 2009

Järnstad

I lördags tog jag med bror och minstingen på husvisning. Destinationen var Järnstad, 5 km utanför Ödeshög. Det var ett hus som tillhörde en gård men låg ändå relativt avskilt. Huset var jättefint. Definitivt det bästa hittills. Stora rum, fräscht och bra standard. Trädgården var lagom stor med många fruktträd och en flaggstång (!). Det fanns ett garage och förråd och en hundgård. Det låg förvisso på slätten men trädgården var uppvuxen med en syrenhäck runt om så det kändes ändå ganska skyddat, men visst blåste det... Det stora hindret var att inflyttningen är 1 oktober, det betyder 2 månader med dubbel hyra för mig = öka på banklånet. Det kändes ju inte så kul. Jag hade rejäla våndor och beslutsångesten var svår när jag åkte hem. Till slut lyckades jag bestämma mig för att nej, jag vill inte ta lån för att betala hyran men det var inget lätt beslut. Det blev ju inte lättare när hyresvärden ringde samma kväll och sa att jag fick huset. De valde mig, och jag var tvungen att säga nej. Det gör ont in i själen, huset var ju så fint!! Men det var tydligen inte meningen att jag skulle bo i Ödeshög... heller.

Nåja, några bilder får ni i alla fall. Man ser inte särskilt bra hur det ser ut men i alla fall en liten vink.



















1 kommentar:

Angelica sa...

Vilket trevligt hus Så tråkigt att pengar ska vara så styrande ibland. Men du kommer att hitta ett nytt hus som blir ditt

Kramar från mig