lördag 1 augusti 2009

Äntligen semester!!

Nu gick det inte längre. Nu har mitt "syndiga" leverne kommit ifatt mig till slut. Jag hade gått upp 1 kg förra veckan. Och när jag har smygvägt mig i veckan (när ska jag lära mig??) hade det ökat med 1,5 kg till. Men i morse hade det äntligen vänt neråt igen. Så vi får väl se om jag lyckats bli av med allt till på måndag. Får väl kanske räkna med ett par veckor, det är ju inte lite jag syndade..

Så fick jag åka till Örebro till slut... och det var fruktansvärt tråkigt! Man skulle ju tro att jag skulle ha lärt mig från förra året, då jag var i Stockholm själv, att det är inte kul att resa alldeles allena. Men icke! Den här gången skulle bli annorlunda, nu var jag ju förberedd och hade intalat mig själv att det skulle bli så skönt så. Jo, just det! Att sätta sig på en restaurang själv vågade jag aldrig så den enda "riktiga" mat jag fick under helgen var en 90 g-hamburgare på Sibylla. Hotellet var visserligen riktigt fräscht och fint men sängen var grymt obekväm och frukosten var en LCHF-ares mardröm! Men stadsparken var fin! :-) Lyckades i alla fall få ihop några foton:

Vad vore väl Örebro utan slottet!


Solen lyste upp bron underifrån, syns inte så bra på kortet men det var en rätt häftig effekt!


Vid vattnet!


En skulptur i stadsparken som jag fastnade för.

Och så lite blommor naturligtvis!
Vad är det med mig och närbilder på blommor?
Men det är ju så tacksamt att fota, de är ju så vackra i sig så det är svårt att misslyckas.







Nu har jag äntligen semester!! Den där riktiga semesterkänslan har dock inte infunnit sig än. Det känns inte ens som fredag. Jag får nog skriva en lapp och sätta på väckarklockan så jag kommer ihåg att INTE gå upp och jobba imorgon bitti. Det enda tråkiga med semestern är att jag inte får träffa vikarierna nåt mer, förrän om ett år om de nu väljer att komma tillbaka vill säga. Vi hade riktig tur med våra sommarvikarier i år, de är helt underbara! Jag önskar dem lycka till med studierna och hoppas på att vi ses igen.

Imorgon ska semestern firas in ordentligt med fest men jag tjuvstartade lite i kväll med en Red Bull och Jägermeister, gott, gott! Många fina kolhydrater! Jag är dock lite nervös då inga av de jag har bjudit kommer att dyka upp utan det är bara folk som mina kära vän Carol har bjudit in som kommer. Folk jag aldrig har träffat förrut. Men det blir säkert jättetrevligt ändå. Så imorgon är det städa som gäller!

1 kommentar:

Angelica sa...

Grattis gumma till välförtjänt semester. Njut nu av din ledighet.

Festen kommer att bli kanon Du kommer att få sååå roligt tror jag.

Bara skolorna kommer igång så tar vi tag i våra promenader igen tycker jag och vår kost. Inget mer fusk då inte ;-) O så kommer vi att må sååå bra

Massor med kramar från mig