söndag 16 augusti 2009

Grönkullen

I lördags var jag och Carol och tittade på ett hus utanför Tjällmo. Jag tänkte aldrig att jag skulle flytta dit utan åkte mest bara för att titta. Men när vi kom dit så var det ju så perfekt. Jag föll både för hus, trädgård och hyresvärdarna. Nackdelarna var ju de uppenbara, väääldigt långt till jobbet och så gick vägen precis utanför huset (inte så bra för katterna).

När jag åkte hem så stötte och blötte jag det på alla sätt jag kom på men kom fram till att jo, jag kunde faktiskt tänka mig att bo i Tjällmo. Ibland tar livet bra lustiga vändningar. Det hade jag ju aldrig i hela mitt liv kunnat tro innan jag åkte dit. Dessutom lät det på hyresvärden att jag låg riktigt bra till och att jag var toppkandidaten. Både jag och Carol var övertygade om att huset var mitt! Det var rejält nervöst på kvällen, det tog lång tid innan jag lyckades somna. De skulle bestämma sig på söndagen hade de sagt så det var bara att vänta. På söndagsförmiddagen var jag ute på promenad med goa vännen Angelica när värden ringde. De hade valt ett annat par, som hade varit där efter mig :-( och det kunde flytta in direkt, jag har ju tre månaders uppsägningstid.

Lite lättad blev jag, det är ändå fruktansvärt långt till Tjällmo... Men väldigt ledsen och besviken oxå, huset var ju så fint. Men, men.... Det var inte meningen att jag skulle bo i Tjällmo. Så nu fortsätter letandet. Tänkte sätta in annons både på Blocket och i tidningen. Om ni har några tips på vad jag kan skriva får ni gärna höra av er...

Här kommer i alla fall lite bilder på huset jag INTE ska bo i...

Köket
Vardagsrummet
Vedspis i köket
Otapetserat sovrum
Kakelugn i vardagsrummet
Bjälkar i taket. Hallen på ovanvåningen
Drivbänk
Badrum

Rum på ovanvåningen
Trädgården
Entré 1
Entré 2
Boden och huset
Huset
Totalt var det 4 rum och kök + möblerbar hall på ovanvåningen. ca 100 kvm. Lagom trädgård, inte för mycket att göra men ändå så så man kunde odla både det ena och det andra. En stor gräsmatta som värden klipper :-) Men det var helt enkelt inte meningen... Mitt drömhus finns fortfarande därute nånstans...

1 kommentar:

Angelica sa...

Jag är ledsen för din skull att det inte blev detta huset Men som du säger Ditt drömhus väntar fortfarande på dig

Kramar från din vän