måndag 26 januari 2015

Blandad kompott

Nu får det vara slut på bloggvilan. På det här sättet kommer jag inte få in några nya rutiner, och så blir det ju så långa inlägg istället för många och korta. Bättring, Åsa!

Helgen har varit bra med en del pysseltid men jag har varit väldigt trött. Och oj, vad svårt det är att komma upp. Jag saknar verkligen förmiddagar, vet inte när jag kom upp av mig själv innan kl 11 senast. När jag måste upp tidigare så får jag verkligen tvinga mig, och det är ju inte så bra. Jag tror inte på att tvinga kroppen alltför mycket med ME. Men de senaste nätterna har jag i alla fall somnat innan kl 2 på natten, och det är ju en trevlig omväxling.

I lördags hade jag butiken öppet som vanligt, och fördrev tiden med att fundera på vad jag ska ta med i kursen på onsdag, om det blir någon. Den ska handla om stämpling. Jag gjorde ett enkelt litet kort med flera olika stämplar som exempel på maskning. 


Igår var det scrapträff. Det är alltid trevligt även om det bara var halvfullt. Men jag är nöjd ändå, vi fick ju gott om plats att breda ut oss på. Vi hade många intressanta samtal och jag fick faktiskt lite gjort. Jag gjorde klart min LO som jag har hållit på med ett tag men kom på när jag var klar att titeln blev fel (jäkla Google Translate) så jag måste korrigera den innan jag lägger upp den.

Idag ska jag till läkaren, det är inte särskilt ofta som jag träffar honom trots att han har en viss kontroll på en stor del av mitt liv. Tur att han är någorlunda vettig i alla fall. Jag vet många andra som har ett helsike med sina läkare. Min är väl lite väl bunden vid skolmedicinen men lyssnar ändå. 

Jag har återigen haft tankar på en magoperation, en sk gastric sleeve. Det är en snällare operation än gastric bypass. Jag är egentligen emot de här operationerna, jag tror ju på att lägga om kosten istället men jag klarar bara inte av det på egen hand den här gången. Jag kämpar och kämpar men orken finns inte och jag bara växer och växer. Är dödligt trött på detta nu. Förhoppningsvis ska en operation kunna hjälpa mig att kontrollera mitt sockerberoende. Jag tänkte i alla fall se om jag kan påbörja processen, den tar ju ett tag, och se om jag skulle få en operation beviljad till att börja med.

Experimenterar lite i köket då och då men det går sådär tycker jag. Det är inte ofta som jag får fram bra resultat men jag försöker i alla fall. I dag blev det en smoothie med kiwi, avokado, ingefära, gurka, yoghurt och kolsyrat vatten. Ingen fullträff men till skillnad från de senaste två försöken så blev den här i alla fall drickbar.



Inga kommentarer: