söndag 18 januari 2015

Födelsedagskalas

Igår hade jag mitt födelsedagskalas. Och vilket kalas det blev! Är alldeles överväldigad av alla som kom. Som vanligt hade jag dukat upp för mycket, det blev alldeles för mycket över. Det var två saker som jag bakade själv, en chokladkaka och mini-mini-muffins. Det är LCHF-recept men kanske lite mer liberal LCHF som det brukar vara när det är "sötsaker". Chokladkakan var egentligen en kladdkaka men den stod inne några minuter för länge och helt plötsligt blev det en chokladkaka istället. Den var god ändå. Men muffinsarna blev jag faktiskt nöjd med även om de nog också skulle ha kommit ut ur ugnen lite tidigare. Med frosting på så blev de jättesöta, som små godisbitar. De kommer jag nog att göra ibland istället för att köpa godis. Problemet är bara att inte äta upp alla på en gång, bara för att de är så söta...


Receptet kommer från Chewpakka.se och finns HÄR. Hon fick ut 17 mini-muffins av receptet, jag fick ut 27 mini-mini-muffins, så de är riktigt små, men naggande goda.

Det var utdelning av både presenter och julklappar och återigen blev jag alldeles överväldigad av allt fint jag fick. Nu har jag tyvärr inte tagit kort på det så det kommer senare. Men jag har i alla fall tagit ett kort på alla tulpaner jag fick. Jag satte ihop alla tre buketter till en jättemaffig färgglad bukett. Jag hade ingen bra vas som passade så jag skar ner dem och satte i en glaskruka. Nu står de på mitt soffbord och jag blir glad varje gång jag ser dem.


Inga kommentarer: