måndag 19 januari 2015

Lugn måndag

Min älskade farmor lyckades till slut, idag väckte hon mig. Sedan fortsatte telefonen att ringa halva dagen, jag vet inte vad det tog åt folk, det ringer så sällan annars. Lyckades få undan lite bokföringsjobb som har legat ett tag så det känns skönt.

Ikväll har jag blandat till chiapudding för första gången. Det ska bli spännande att smaka imorgon. Jag gjorde med mandelmjölk, vaniljpulver och kakao. Och chiafrön så klart. Kul att prova något nytt.

Så en mycket lugn, skapligt bra dag med andra ord.

Inlägg ser ju roligare ut med en bild men hade ingen på lager som passade så jag tog en nu. Tyvärr är inte mörka januarikvällar kanske den idealiska tidpunkten för fotograferande så det blev en dålig bild på min fantastiska tulpanbukett (ja, igen), den hade hottat till sig lite från igår så idag är den riktigt ståtlig.

Inga kommentarer: