onsdag 21 januari 2015

Nätverkande måltid

Idag var jag på BNI-lunch där jag blev bjuden på lunch och fick presentera mitt företag. BNI är ett nätverk med företag som stöttar varandra och hjälper till att sprida ordet om varandras företag. Endast ett företag per bransch får vara med. Jag gillar upplägget men tyvärr är det inte möjligt för mig att vara med som medlem just nu. Men det var kul att få vara med som gäst och lyssna på de andra, och en gratis lunch skadade inte det minsta.

På eftermiddagen var det dags för onsdagspasset i butiken. Det fick bli ett lugnt pass idag, ingen städning den här gången heller. Var riktigt trött efter ytterligare en vaken natt. Jag hade en av mina fina återkommande kunder inne med sitt barnbarn, och hon fick hjälp med att stansa ut över 50 fjärilar, stansen är så tung att använda så jag har ont i händerna nu men vad gör man inte för sina bästa kunder. Håller tummarna för att hennes projekt blir bra och hoppas på att få se en bild på det när det är klart. Nästan hela sista timmen sov jag i soffan under tre filtar, det var tungt att kliva upp, stänga och gå ut i snön. Tur att jag har nära hem.

Passade på att ta bilder på lite av det som jag fick i lördags men som är kvar i butiken. Två fina blommor, en från farmor och en från bror med sambo. Passade bra då mina blommor från invigningen för ett halvår sedan börjar att ge sig. Den virkade katten fick jag av min goa kreativa vän Bettan och kortet har Maria gjort. Jag är så avis på hur hon alltid får till blommorna på sina alster, och hon får alltid till fantastiskt vackra kort. Och nu har jag ett eget att beundra hur mycket jag vill.

1 kommentar: