tisdag 25 augusti 2015

Spännande tider!

Jag har ett tag känt mig mer och mer missnöjd med lokalen där jag har butiken. Den är sunkig, det jag har lovat att få åtgärdat har inte blivit gjort. Dessutom är kursrummet alldeles för litet. Så nu efter ett år känner jag att det är dags att söka efter något nytt. Inte så lätt som man kan tro. Precis som bostäder är det även brist på små lokaler till vettig hyra. När man dessutom är så liten som jag är har man en budget på i princip 0 kr, och det är ju inte så många hyresvärdar beredda att gå med på. 

Efter att ha skickat ut en förfrågan till de flesta hyresvärdar i stan så fick jag ett svar om en lokal. Den är på 60 kvm, vilket är 20 fler än vad jag har nu. Kan ju vara värt att titta på i alla fall....

Så för en vecka sedan var jag och kärestan och tittade på lokalen. Den ligger på Spelmansgatan 2 precis efter Verkstadstorget från city sett. Det blir betydligt krångligare att ta sig dit än nu, dit jag kan gå på 3 minuter. Den är dock fräschare, bättre disponerad och blir inte så mycket dyrare, ca 250 kr ex moms + hushållsel. Det är ett bättre läge om än inte optimalt. Nackdel nr 2: kontraktet är på 1 år. Som tur var så ändrade de sig om uppsägningstiden från 9 månader till mer normala 3 månader.

Trots två stora nackdelar så har jag nu bestämt mig för att fördelarna överväger och har tackat jag. Jag vet inte vilket datum som gäller än, jag ska på ett möte med nuvarande hyresgästen ikväll men oberoende på vad som händer där så blir det absolut sista inflyttningsdatum 1 december.


Det här blir personalutrymme.

Butiksutrymme med kursutrymmet vid sidan av.


Butik


Pentry


En liten, liten toalett.


Äntligen förrådsutrymme!

Butiksutrymme med personalutrymmet.

Egen ingång

Utsidan


2 kommentarer:

Titti sa...

Toppen blir det och det skall bli skoj och se den .
Den ser fräsch ut.
Kram från Titti

Yvonne Nielsen sa...

Men vad roligt å spännande! Du kommer att göra det supermysigt å tänk vad många roliga turer till det det där fantastiska second hand-stället å hitta små perfekta pryttlar! Grattis å Lycka till!