måndag 13 april 2009

Andra veckan

Nu har det gått två veckor och jag börjar verkligen känna av begränsningarna. Det är ju kolhydrater i allt! Och om det inte är några kolhydrater så nog f-n har de lyckats stoppa ner glutamat istället. Känner att jag har nallat lite väl mycket på "ok men inte så ofta"-katergorin. Borde inte göra så mycket tycker man eftersom det fortfarande är lågkolhydrat-mat men jodå. Mitt drastiska viktras förra veckan fick jag tillbaka den här veckan, vågen stannade på -1 hg (totalt -4,4 kg)! Ett ynka hekto på en vecka. Kändes inget vidare. I och för sig så har måtten minskat något men lite mer för allt slit vill jag nog ha. Och ja, jag vet att det kan vara att jag byggt muskler istället och muskler väger mer än fett, bla bla bla... Men jag har ju så grymt mycket fett att ta av så något mer borde det väl ha visat?? Men jag får vara glad att det inte gick uppåt i alla fall.

På långfredagen var jag på fest hos min kära vän Annika i Linköping. Vi var en väldans massa folk i hennes lägenhet (det blev varmt!!). Vi blev bjudna på tacos som är en alldeles utmärkt bjudmat för LCHF-are, vi kan ju äta allt utom skal, nachos och bröd. Perfekt! Sen blev kvällen svårare. Spriten hade jag bestämt mig för att unna mig, och jag hade köpt Schweppes Lemon att blanda med. Lite sött men inte så farligt med kolhydrater i alla fall. Men sen att stå emot alla läckerheter som det bjöds på, chips, godis och chokladbollar... uj, uj, uj, vad jag kämpade. Jag lyckades hålla emot men det var flera gånger som jag kom på mig själv med att i tanken vara med handen i godisskålen. Vi började redan klockan 17.00 så det blev en tidig hemgång för mig. Klockan 23.00 var jag tillbaka hos Gunnel där jag skulle spendera natten. Hon bor dessutom bara ett kvarter från Annika så det var helt perfekt. Tack snälla tant Gunnel för sovplats!!

Jag passade på att kika runt lite på soffor när jag var i den östgötska världsmetropolen men jag hade redan bestämt mig så det var ju ingen soffa som var lika bra som den jag redan sett ut. Men det var några som kom nära... Så den här veckan ska jag beställa soffan, om jag kan få ihop till depositionen det vill säga. Jag ska ju köpa soffan för pengar som kommer att ramla in framöver, jag har ju liksom inga just nu. Men det löser sig nog. Förhoppningsvis går de med på att vänta tills lön. Så nu finns det en 2-sitssoffa till salu i Motala. Mycket liten men väldigt söt...



Även min cykel är till salu, en Skeppshult Nova.


Jag har tagit lite bilder på mina måltider men inte haft tid att lägga upp dem här. Så jag visar dem nu istället.
Persiljejärpar med sås, morotsstrimlor och brieost. Blev riktigt gott.
Kycklingfilé med vitlök, tomat, spenat och citron. Gjorde squash- och morotsstrimlor till istället för pasta. Väldigt, väldigt gott. Och jag tycker inte ens om vitlök, tomat och spenat. Men så här är det en höjdare!
Päron med Kvibilles gräddädelost och valnötter, 1 minut i mikron. Det lät ju så himla gott, och idén är god, men osten var det inte. Nej, det var inget för mig. men kan tänka mig att det är väldigt gott med en annan ost. Sen är ju inte päron så där väldigt tillåtet just nu så det var ju lika bra att jag inte tyckte om det (även om päronen i sig blev goda).

Inga kommentarer: