onsdag 1 april 2009

Sockeravtändning

Skrivet under dagen:
Dagens meny
Frukost: 1 äggmuffins + liten bit brie + 2 skivor serranoskinka + bubbelvatten
Fm fika: 1 äggmuffins
Lunch: Persiljejärpar m morotsstrimlor och gräddsås + bit brie + vatten
Middag: Hallonglass, lite senare 4 persiljejärpar m kebab/bearnaisesås

Jag var lite rastlös innan lunch så då nallade jag från mitt "krislager", 2 st mandlar blev det, och sen två till på eftermiddagen. Har inte varit riktigt min dag idag. Jag har känt mig lite konstig överhuvudtaget. Lite rastlös i kroppen men ändå orkeslös. Lite dåligt humör och tung i huvudet med en antydan till huvudvärk. Är det nån som känner igen det? Jag hoppas på att det är sockret som går ur kroppen men det kan oxå bara vara det att det är dålig luft på jobbet och att jag känner efter lite för mycket. Har lite för mycket tankar som snurrar i skallen oxå, yrseln kan ju bero på det... ;-)

Min f.d. butikschef ringde idag och ställde in kvällens fika men vi ska ta det i morgon i stället efter träningen. Ska bli så kul att få träffa honom till slut.

Nästa utmaning blir i helgen. Det är första helgen utan godis och annat gottigt. Idéer på lite snacks och tilltugg som jag kan ta till på kvällen emottages tacksamt.

Vi får anmäla oss till en "gå"-tävling på jobbet. Man anmäler sig i lag, får en stegräknare och ger sig ut och går utav bara h-e. Annan träning kan man tydligen omvandla till steg, så det räknas oxå. Så det ska jag försöka hänga på, bara vi får ihop ett lag.

Skrivet på kvällen:
Nu har abstinensen slagit till ordentligt, och det är ingen höjdare kan jag upplysa er om. Enda anledningen till att jag inte har trillat dit än är att jag inte har nåt hemma. Fy f-n vad jobbig den här kvällen har varit, och är, för jag har ju uppenbarligen inte lyckats somna än. Illamående, rastlös (men ändå orkeslös så jag orkar inte ta tag i nåt), ångest, gråtfärdig, frustrerad och på ett j-igt dåligt humör. Känner för att ge någon en rejäl utskällning men ingen har gjort mig nåt direkt. Satans trevliga människor!! Hoppas att det känns bättre imorgon annars kommer Suss få en tuff dag.

Var illamående på kvällen och orkade inte laga mat så jag provade att göra lite hallonglass (frysta hallon, turkisk yoghurt, grädde och vaniljpulver som mixas) men det är ju sött jag vill ha just nu men fick bara syrligt, gott i och för sig men inte vad kroppen ville ha. Efter en stund så värmde jag på några persiljejärpar och hällde över kall färdig sås. Inte heller riktigt vad jag ville ha just då så jag mådde inte direkt bättre. Börjar förstå hur narkomaner har det när de tänder av...

Är lite orolig för hur fikat kommer att gå imorgonkväll. Känns inget kul att när man träffar någon för första gången så är man på ett sjuhelsikes humör. Nåja, jag har en känsla av att han kan ta det, han har ju varit butikschef. Lite roligt är det att min fd butikschef som jag aldrig har träffat förr efterträddes av sin bror, som jag heller aldrig har träffat. Nu ska jag träffa båda två för första gången dagarna efter varandra. Lillebror butikschef kommer nämligen till huvudkontoret (där jag jobbar) på fredag. 

Inga kommentarer: