lördag 25 april 2009

Veckan som gått

Jag har haft fullt upp den här veckan, men det känns inte som att det har hänt nåt egentligen. 
Vad har jag egentligen gjort hela veckan? Få se nu...

Mån: Stegtävlingen på jobbet började så jag var ute på kvällen och gick, fick ihop ca 15 000 steg.
Vägde mig på morgonen, totalt -5,2 kg på tre veckor. Ok resultat men hoppar inte jämfota av glädje.

Tis: Var kvar i Skänninge efter jobbet och vandrade runt i en timme (hann se i princip hela byn på den tiden), gick sen till min underbara arbetskamrat där jag blev bjuden på hennes omtalade köttgryta, åh så gott. Vi promenerade sedan ner till bion och såg "Män som hatar kvinnor". Den var riktigt bra, faktiskt. Jag brukar normalt sett inte tycka om svenska filmer och jag tyckte böckerna var grymt bra så jag var lite skeptisk men jag blev glatt överraskad. Det enda som drog ner humöret lite var den fruktansvärda dyngstank som låg tung över Skänninge. Visst är det underbart på östgötaslätten framåt vårkanten??!!

Ons: Studiebesök med Turistbyrån på nya Motala Verkstad. Fascinerande vad de kan göra. Helt otroligt. Och de är i princip ensamma i världen om det. Så vi har nåt att vara skryta med i alla fall.

Tors: Jag tog förmiddagen ledig eftersom jag hade fått förstoppning. Jag ska förskona er från allt "skit"prat men herre min gud, vad ont det gjorde. Det är en smärta jag aldrig varit med om förrut. Men efter en tripp till apoteket blev det bättre. Nu är det mindre brieost och mer vatten som gäller.
På eftermiddagen kom Sara med sina barn och hälsade på på jobbet. Skulle kunna hålla Ted hur länge som helst, jisses vad go han är. Man blir ju inte något sjuk på en alldeles egen liten... inte alls...
Efter jobbet skjutsade jag först Angelicas äldste son till aktivitet då det körde ihop sig lite. Måste säga att jag är imponerad på hur ensamstående mammor ändå kan få vardagen att gå ihop. Så det är klart att man hjälper till med det lilla man kan när man får chansen. 
Var sedan ute och gick i en timme och 45 minuter bara för att få ihop steg. Känns lite orättvist att vi på kontoret ska tävla mot de som jobbar i butik. Snacka om att de har en stor fördel. De har inga större problem med att få ihop steg på jobbet medan vi måste ge oss ut på kvällen. Och det är ju inte alltid man orkar det. Men visst ger det lite motivation att gå lite extra. Även om jag varken fredag eller lördag har fått ihop vad jag anser vara godkänt, och det känns ju lite tråkigt eftersom jag drar ner genomsnittet för laget. Men imorgon ska jag på promenad med Angelica. Nu är det några veckor sedan så det känns bra att vi är igång igen. 

Fre: Jag jobbade lite längre, eftersom det bara blev 3 timmars arbete på torsdagen men får nog jobba över några dagar för att ta igen det. Handlade lite, lagade mat och somnade i soffan. Det blev inte många steg den dagen. 

I morse kom farmor och putsade mina fönster, älskade bästaste farmor. Jag fick det i födelsedagspresent av henne. Kan man få en bättre present, helt underbart! Och fint blev det! Jag tvättade under tiden, och plockade lite... och betalade räkningar, nepp, det var inte kul den här månaden heller! Åkte ner på stan för att köpa ett par nya jeans men hittade inget. Däremot hade de vårfest på stan så en butik hade halva priser på smycken så jag köpte mig ett halsband, armband och örhängen, för 99 kr, som hittat! Efter stan åkte jag till stugan där min far och farbror roade sig med att jämna till grusvägen med traktor. Brorsan med familj var oxå där. Och farmor så klart. Alltid skönt att vara där, mitt paradis på jorden.

I morgon är det först promenad och sedan ska balkongen få lite blommor, tänkte jag. Hoppas att detta härliga vårväder håller i sig.

2 kommentarer:

sara sa...

Åh vad du är duktig!! 5,2 kg på tre veckor är väl jättebra! Det ska ju inte gå för fort.
Skulle också behöva lägga om kosten, men några drastiska förändringar får jag väl vänta med tills jag slutat amma...
Ha det bra och lycka till! Följer din blogg med spänning!
kram Sara

Angelica sa...

Jag tycker att du är jätteduktig med din kost och din träning Stegtävlingen kunde ju inte kommit lämpligare.

Tack underbara du för din hjälp i torsdags Du är guld värd

Kramar från din vän