söndag 26 april 2009

Scrappat kort

På den första scrapträffen vi hade i Motala stod inte inspirationen direkt på topp men jag lyckades i alla fall knåpa ihop ett grattis-kort. Det var menat till Suss först men så ändrade jag mig. Nu står det bara hemma och väntar på att en passande mottagare ska gratuleras.


Eftersom Suss inte fick det kortet jag först hade tänkt var jag ju tvungen att göra ett annat. Jag var lite sugen på att testa på lite annorlunda vikningar, så det blev två kort, ett till Suss och ett till Ted.

Det här kändes som det passade Suss bättre. När man viker upp fliken det står "Kramar" på finns det två flikar där jag har skrivit en hälsning på, men jag ska förskona er från min handstil.

Teds kort var från oss alla på avdelningen och som Sara fick när hon var och hälsade på på jobbet med barnen. Jag utmanade verkligen mig själv i att dekorera mycket, att det ska vara så svårt. Blev rätt nöjd till slut i allafall.

Älskar verkligen min nya "Kramar"-stämpel. Det är Bildmålarna som har den. De gör helt underbara stämplar, gillar massor!!


Till nåt helt annat: Maxi hade erbjudande på Babybel-ost, som jag har kommit underfund med är väldigt smidigt att ha med sig. Så jag passade på att köpa på mig några stycken...


Häromdan fick jag för mig att jag skulle försöka göra nåt med alla dessa grönsaker som jag har köpt på mig (squash, aubergine, tomat, rättika, morot, stjälkselleri, lök och vitlök).
Så jag skar allting i små bitar, stekte och hällde på massor med grädde, citron och min favoritkrydda Chili-Lime, och så fick det koka ihop lite. Gott, gott. En kycklingklubba till så var maten klar!


1 kommentar:

Angelica sa...

Du är ju superduktig på att scrappa Jag är helt imponerad

Kramar från din vän