söndag 19 april 2009

Liten svacka

Jag behövde inte lämna ifrån mig datorn riktigt än. Killen i butiken som jag pratade med föreslog att jag skulle prova med en nystart av datorn istället, dvs ställa om till fabriksinställningarna igen. Så det har jag pysslat med i helgen men det blev inte riktigt bra ändå. Det går inte att lyssna på musik eftersom det sprakar och hänger upp sig hela tiden, och det är ju lite tråkigt eftersom jag lyssnar på all musik genom datorn. Så det får nog bli en separation från min lilla bråkstake ändå.

Idag har jag varit på fortbildning för alla Motalaguider. Vi har varit runt i kommunen på alla möjliga ställen. Jag blir verkligen sugen på att guida, även om jag bara har guidat på motormuseet förut vilket i princip är det enklaste man kan göra. Annars har jag mest stått i reception. Hoppas på att få stå några dagar i Varamon i sommar, men vi är ganska många guider nu så jag vet inte om jag får jobba något alls. Jag kan ju bara jobba på helgerna, jag har ju ett heltidsjobb att hinna med oxå...

Just nu känns det som om jag är i en svacka. Jag har hållt min LCHF-diet utan att fuska även om det har blivit lite för mycket småätande på sistone. Jag behöver ju inte egentligen för jag är oftast inte hungrig, men gamla ovanor är svåra att bli av med. Jag har i alla fall inte ätit nåt jag inte får. Jag blev rätt besviken på resultatet förra veckan och det har nog följt mig mer än jag vill. Jag vill ju inte heller gå ner för fort men samtidigt så vill jag bli av med kilona för jag hatar verkligen att se ut så här. Jag håller tummarna inför vägningen imorgon.

Dessutom känns det lite deppigt just nu. Jag känner mig mer än vanligt singel, jag är så trött på att vara ensam HELA tiden (väldigt tråkigt när man ska planera semester). Hur vanligt är det att nån i min ålder varit singel i 10 år (japp, firar jubielum i år!) Det här är ju löjligt! Det är svårt att undvika att fundera på vad felet är. Är jag verkligen så hemsk? Ja, jag vet att det är svårt för någon annan att tycka om mig när jag inte gör det själv. Men lite grann? Nån gång då och då? 

Det blev väldigt dystert och negativt idag, ber om ursäkt för det, men antar att livet är så ibland. Jag kan i alla fall komma med den glädjande nyheten att jag äntligen har bestämt mig (ett mindre mirakel bara det) och beställt en soffa. Det blev min stora, gigantiska underbara soffa som jag i princip bestämde mig för så fort jag såg den. Får den runt midsommar, under förutsättning att änglarna på Skatteverket har behagat att betala ut mina surt förtjänade slantar tills dess.

1 kommentar:

Angelica sa...

Vad kul att du bestämt dig för DIN soffa Det kommer att bli jättefint.
Du är en underbar människa!!!

Kramar från din vän