torsdag 9 april 2009

Förlåt, förlåt, förlåt!

Jag har lurat er allihop, inklusive mig själv! Jag hade för mig att jag vägde 6 hg mer när jag började än vad jag gjorde. Så jag gick "bara" ner 4,3 kg första veckan. Attans oxå! ;-)

Jag är lite stolt över mig själv ändå för jag åkte till Mjölby och tränade idag även fast A-L inte kunde följa med. Och jag körde riktigt hårt, jag testade verkligen hur mycket jag klarar av... och det är inte så mycket som man skulle önska. Men jag kämpar på. Men step up-passen ligger nere för tillfället. Blir bara inte av. Det är så mycket annat hela tiden. Och inte blev det nån promenad i söndags heller.

Vi hade ju den första scrapträffen i Motala, och vi är inte många men himla trevliga måste jag säga. Så tack Titti, Lotta, Helena och Sara (och Ted) som var där och förgyllde dagen. Nästa träff blir den 3 maj så det är bara att boka in nu på direkten. Det finns plats för många fler. Jag hann med ett kort som jag blev halvnöjd med. Kan dock inte lägga upp det här riktigt än. Resten av dagen ägnade jag mig åt min nya favoritkille Ted, han uppskattade dock inte scrapträffen riktigt lika mycket...

Imorgon ska jag titta på soffor för att se om det kan finnas någon lika bra som "min" soffa, fast mindre och billigare. Jag anar redan resultatet, men då kan jag i alla fall säga att jag har kollat. På kvällen är det fest i Linköping. Lite nervös då jag bara känner värdinnan, men hon är en fantastisk vän så det går nog bra. Mitt största problem är parkering. Var kan man parkera mitt i centrala Linköping över natt utan att bli halvt ruinerad? Nåja, det ordnar sig nog. Jag kommer dock att sakta ner effekten av mitt nya liv lite då jag inte tänker vara helt nykter. Men då jag dricker ungefär 3-4 gånger om året så tänker jag strunta i det, jag tänker fortfarande bara äta "tillåtet". Så himla skönt att första festen som LCHF-are är hos en annan LCHF-are.

1 kommentar:

Annika sa...

Det blir tacobuffe som mat, det passar ju de flesta, tom oss LCHF:are. Jag brukar också hålla mig till vitt vin, inte så mycket kolhydrater i det...

Om du ställer dig i Åhlens parkeringsgarage, där kostar det 50 el. 60 kr/dygn, kanske överkomligt?

Jättekul att du kommer på festen och du är inte den enda som inte känner någon mer än mig, det finns några till! Kram/Annika