fredag 3 augusti 2012

Kort till idrotts-tokig morsa

Jag fick i uppdrag att göra ett födelsedagskort till en kvinna som fyller 40 år. Då hon, och hennes familj, är sporttokiga så ville jag naturligtvis få med det. Hon har själv spelat fotboll och handboll men är nu mest engagerad i barnens aktiviteter. 

Jag gick in på Quickutz hemsida för Silhouetten och hittade några fotbollsdies som jag laddade ner. Väldigt smidigt, och så mycket billigare än att köpa dies till en vanlig stansmaskin. Jag stansade ut en stor fotboll och så texten "Soccermom" i svart cardstock. 

Jag gjorde ett vanligt stafflikort i mörkgrön cardstock, tänkte att det skulle föra tankarna till gräs. Klistrade fast vit cardstock bakom de två fotbollarna. Satte texten på botten och la på 3d-lack på de svarta fälten på fotbollen, grönt glitterlim längst ner i "mom" (återigen med gräs i tankarna) och så några vita streck som högdagrar. Är inte så haj på det men jag chansade lite. 

På överdelen satte jag fast den stora fotbollen och satte sedan fast bokstäver på en utstansad skylt och la lite glitterlim runt, lite bling skadar aldrig... Det blev väldigt mörkt så jag la vit penna runtom bokstäverna så de skulle synas bättre. Några stora rosor och blad fick bli dekoration. Fotbollen såg väldigt ren och skinande ut så jag smutsade ner den med lite stämpelfärg, för ärligt, hur ofta är en fotboll helt ren? ;-) Några svarta halvpärlor fick bli sista touchen, och hjälper kortet att stå uppfällt. På baksidan satte jag en ruta för gratulationshälsning. Det där med 40 år struntade jag i, hon vet säkert hur mycket hon fyller ändå.. ;-)

Det blev ett ganska mörkt kort men tycker att det fungerar.




1 kommentar:

Annika K sa...

Vilket häftigt kort!! Kul att kunna använda Silhouttten så kreativt, lite avis blir jag allt...;-)