måndag 27 augusti 2012

Visningskort

I går ägde första scrapträffen rum i Sirana Scraps regi. Tyvärr så lockade tillställningen inte så där överdrivet med folk. Det var bara Sara, jag och lilla Alva, 6 år. Men vi hade det trevligt ändå. 

För en gångs skull så fick jag ihop ett kort som jag faktiskt inte ska ge bort det första jag gör utan kan ha det som ett visningsex till kurserna (om det nu blir några, går lite trögt minst sagt). Jag gjorde ett trifold shutter card, en av mina favoritvikningar, som ni säkert har listat ut. En av vikningarna som jag tänkte ha med på kortvikningskursen.

Med Maja Designs papper är det svårt att misslyckas och när de är så perfekt matchade så är det bara att välja och vraka och det blir snyggt ändå. Mycket praktiskt! Jag valde att inte ha något stämpelmotiv utan bara en stämpeltext den här gången, och jag tycker att Pysseldags "Om du var en blomma..." är så charmig. Om du gillar den lika mycket som mig så har jag den i butiken ;-)

Jag lånade spellbinders, denna underbara uppfinning, av Sara för att stansa ut skylten och fäste ena halvan på vänster sida så att den hamnar i mitten när kortet är ihopfällt. En drös med blommor, crispy nätband och några utstansade fjärilar med halvpärlor fick bli dekoration. Den stora fjärilen är en stans från Martha Stewart som finns i nästan varje kvinnas scrapväska. Och det är inte svårt att förstå varför. Love it! Lånade dessutom Saras söta fjärilstans med en lite mindre och två pyttesmå fjärilar. De små är fina att fästa på blommorna. Jag virade lite Scrapper's Floss runt kortet när det var ihopfällt för att det ska hålla ihop. En dekoration i sig!







Inga kommentarer: