onsdag 1 augusti 2012

Liten semester i semestern

I slutet av förra veckan tog jag mig i kragen och åkte ner ett par dagar till stugan, vårt egna paradis på jorden. Jag lyckades verkligen pricka in det perfekta vädret med alldeles lagom med värme, sol och vindstilla. Första kvällen kom älsklingen ner för en fiskerunda. Helt magisk kväll på sjön!

Jag solade, fiskade och bara latade mig. Det var helt underbart och jag njöt verkligen även om andra, och sista kvällen kändes lite ensam. Men man kan ju inte må allt för dåligt med sådana här kvällar.



Jag kände för en gångs skull att batterierna laddades en lite smula och jag ville egentligen inte åka hem. Det enda jag missade var blåbärsplockningen men det hinns nog med.

Nu har jag bara en halv vecka kvar av semestern och ångesten börjar komma krypande. Hur ska jag orka gå upp så tidigt igen? Och hur ska man orka med den långa hösten? Julledigheten känns väldigt avlägsen just nu. Jag hoppas på många bokade kurser så att hösten fylls av glädje, kreativitet och trevliga möten.

Inga kommentarer: