tisdag 10 februari 2015

Det rör på sig

Idag fick jag en kallelse till ett första informationsmöte på Vrinnevisjukhuset inför magoperation. Skönt att det gick ganska snabbt, även om jag är långt ifrån säker på om jag kommer att göra själva operationen. Jag vill ju inte egentligen men situationen börjar bli ohållbar. Jag väger nu mer än nånsin och jag har absolut ingen kontroll överhuvudtaget. Mina största kläder börjar sitta trångt och inte har jag råd att köpa nya, om jag nu skulle hitta några. Jag känner mer och mer att jag blir hindrad av själva storleken på kroppen, och det är ingen rolig känsla. Och ju sämre jag mår desto sämre äter jag. Denna ondskefulla spiral, vad jag är trött på den. 

Naturligtvis är jag medveten om att en operation inte löser mitt grundproblem, sockerberoendet, men jag har någon förhoppning nånstans om att den ska kunna vara en hjälp och en motivation till att kunna orka med en förändring. Eller så är jag bara desperat, jag vet inte. Jag tänker i alla fall påbörja processen så får jag se vad som händer längs vägen.


Inga kommentarer: