onsdag 23 oktober 2013

Dålig start

Jaha, det gick ju inte så bra. I fyra och en halv dag klarade jag av att väga min mat sen orkade jag inte längre. Så i lördags kväll gick jag mer eller mindre tillbaka till min "vanliga" kost. Att jag dessutom haft mindre ork till matlagning än någonsin och inte haft direkt något ätbart hemma kan ju också spela in.

Även om jag har mat i frysen vågar jag inte ta upp den då jag vet att risken att få slänga den är så stor. Jag orkar inte tillaga den i tid. Så jag har mat i frysen men när jag väl känner för att laga något finns det inget framme. Så återigen fryspizza och ravioli har varit räddarna med ett par fryslasagne däremellan. Lite kyckling har jag lyckats med men då jag inte orkar göra något mer än att ugnsteka den (direkt från frysen förstås) tröttnar man på det med.

Försökte piffa upp fryspizzan med att knäcka ett ägg ovanpå innan jag värmde den, bara för att få upp proteinnivån lite. Helt ok. Det jag har lärt mig är att jag äter alldeles för lite fett, för mycket kolhydrater och något för lite protein. Däremot har jag försökt att bara äta två gånger om dagen, frukost/lunch och sedan middag. Jag har upptäckt att jag älskar själva ätandet så mycket så om jag tar mindre portioner får jag ångest, då tar det ju slut så snabbt. Därför försöker jag med att äta så få gånger som möjligt, man kan ju inte äta obegränsat vid ett tillfälle, även om jag ibland tror att jag skulle klara det rätt bra. Hittills har det fungerat rätt bra. Nu måste jag bara försöka få i mig bättre mat också.

Allt som allt gav vecka 1 -0,1 kg.

Jag ger inte upp men jag tror att jag ger upp vägandet, för tillfället i alla fall.

Basvaror hemma hos mig:


                                  

1 kommentar:

Titti sa...

Ja du är inte ensam , har ingen ork nu att göra mat, blä äter allt som man inte ska....Kram Titti