lördag 5 oktober 2013

En liten LO till Veckans Skiss

Även denna vecka har jag tolkat Veckans Skiss. 


Det blev en liten åtta tumsLO. Det är för att jag ska kunna rama in den i en distansram men nu efter den är gjord inser jag att jag hade kunnat använt en vanlig ram till denna då den är så platt. Jag har inte använt några dekorationer alls, bara fotot som jag valde att ha ganska stor och sedan små lappar med ord som jag förknippar med personen på kortet. Det är min morfar som gick bort i påskas och som jag vill hedra på det här sättet. Kortet är taget sista sommaren innan han blev sjuk. 

Jag har mistat, kladdat och skvätt med färg men det syns lite dåligt. Det skimrar lite i verkligheten. Och så har jag lagt 3D-lack på bokstäverna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar alla orden om Morfar.Tack för din fina tolkning till oss på Veckans Skiss denna vecka. /J

Helene Bogren sa...

Oh, vilken fantastisk tolkning! Verkligen ett fint sätt att minnas och hedra din morfar genom att skriva ord på det sättet!

allram/ Jenni sa...

Härlig tolkning. Gillar ditt färgdrag och all journaling.

Camilla sa...

Så vacker! Vilket minne att spara och ha framme!!Tack för ditt bidrag till Veckans Skiss! Kram!

Malin/malwa sa...

Fint minne av Morfar