tisdag 15 oktober 2013

Ett mjölkpaket till Halloween

I söndags ägde Höstpaus rum. Det var ett samarbete mellan mig med Sirana Scrap, Bettan på Saltrummet i Motala och Malin på Porslinskulan. Tanken var att vi skulle ha tre grupper med max 4 personer i varje som skulle turas om att komma till oss, en timme per grupp. Så vi skulle ha tre grupper var mellan 13.00-17.00 med totalt 12 personer. Hos Bettan var det såklart avslappning i det hälsosamma saltrummet som gällde, hos Malin var det glasfusing dvs smyckestillverkning med smält glas. Och hos mig scrapping så klart. Priset var 100 kr/person hos varje station, så totalt 300 kr/deltagare.

Tyvärr fick vi inte så många anmälningar som vi hade hoppats på men en härlig grupp med fyra tjejer var i alla fall med. Det jag hade förberett för dem var en repris från en kurs i våras men nu i Halloween-tappning. Här är kartongen som jag gjorde innan. I och med att vi hade begränsat med tid (inom scrappin gär en timme = en pisskvart) hade jag förberett med att skära ut det mönstrade pappret och häxorna. Tyvärr räckte inte tiden till ändå men de fick med sig en färdigvikt kartong i alla fall. Sedan blev det upp till dem att dekorera i efterhand. 

Måste verkligen köpa in fler skärmaskiner, och helst ska de skära rakt oxå, vilket inte mina gör. På grund av det tog det mycket tid eftersom de var tvungna att dela på en maskin som fick gå runt.


1 kommentar:

Titti sa...

Riktigt fin kartong, synd kunde inte vara med för feber och dunderförkyld. Hoppas komma någon gång och få lite inspiration. Kram Titti