onsdag 8 februari 2012

Bakvänt resultat

Nu har jag skrivit upp allt jag äter i Kostverktyget på LCHF.se i tre dagar. Det här var betydligt svårare än jag trodde. Antalet kolhydrater har ökat ju mer jag har försökt undvika dem. Hmmm....

Så här har det sett ut hittills:
Mån: Kolhydrater 50 g, Skaldemans ratio 1,08
Tis: Kolhydrater 65 g, Skaldemans raio 1,05
Ons: Kolhydrater 67 g, Skaldemans ratio 1,15

Tror att boven ligger i alldeles för stora portioner och för lite fett. Rädslan för att bli hungrig gör att det är svårt att minska portionerna. Och så är det ju så svårt att lämna mat man har på tallriken. Vet inte om det är någon kvarleva från barndomen, man skulle äta upp det man hade på tallriken oavsett hur mätt man var. Jag har försökt att minska på mejeriprodukterna i alla fall, nu ligger inte största delen kolhydrater på frukosten längre.

Imorgon ska jag försöka känna efter mer och lära mig att lyssna på kroppen istället för hjärnan.

Inga kommentarer: