lördag 4 februari 2012

Scrapkurs

Idag känns det bättre =) Faktiskt så kändes det mycket bättre redan efter att jag hade skrivit inlägget igår. Kanske ligger det något i det där med skrivandets helande kraft. Så då vågar jag ju inte annat än att fortsätta... ;-)

För att försöka väga upp gårdagens tunga och dystra inlägg så tänker jag skriva om något positivt idag istället.

För en vecka sedan fick jag ett samtal av en kvinna som jobbar med kommunens personalklubb här i stan. Hon letade efter aktiviteter att erbjuda sina medlemmar och hört ryktet att jag håller i scrapkurser. Nu stämde ju inte ryktet riktigt eftersom det aldrig blev någon nybörjarkurs. Däremot står jag som ledare för MotalaScrap men det handlar ju knappast om så mycket ledning från min sida, mer än att boka datum och låsa upp dörren (puh, svettigt värre...). För att komma till saken så undrade hon om jag kunde tänka mig att hålla i en prova-på-kväll med klubbens medlemmar.

Hur häftigt vore inte det??!! Genast började tankarna gå igång och idéerna spruta. Jag fick ge ett kostnadsförslag som hon tog med sig till styrelsen. Inte lätt att räkna på det, men jag gjorde ett försök i alla fall. Och det blev godkänt, så nu är det bara att hålla tummarna för att anmälningarna strömmar in så att det verkligen blir av. Upp till 20 nya fräscha personer att dra ner i scrapträsket! *gnuggar händerna*

Innan jag ens har haft den här kursen, om det blir någon, så har tankarna redan börjat forma idéer om att kunna fortsätta och utveckla det här till en liten verksamhet. Jag har ingen aning om det ens är realistiskt, ens i liten skala men det vore ju så kul. Att få jobba mer på mina villkor, att kunna anpassa mina dagar på ett helt annat sätt. Och dessutom få göra något som jag tycker är så himla kul. Kanske kunna kombinera det med annat... Vad vet jag?!! Som sagt tankarna snurrar, och även om det inte är något som kommer att bli verklighet så är det spännande att tänka på det.


Inga kommentarer: