fredag 17 februari 2012

Snart två veckor

Nu har jag snart hållit på i två veckor med min lilla våg och antecknat allt jag stoppar i mig. Och då menar jag ALLT!!  Jag har fortfarande inte lyckats komma ner under 20 gram kolhydrater någon dag men, som reklamen säger, plötsligt så händer det. Hoppas jag, jag kämpar på i alla fall. Det mesta som har ökat på kolhydraterna har varit medvetna "snedtramp" som jag inte riktigt varit redo att vara utan än. Den värsta hittills var pizzan som vi firade alla hjärtans dag med. Jag åt en halv på tisdagen och tog den andra halvan till lunch dagen därpå. Men, som sagt, det var väldigt medvetna val och jag njöt av varenda tugga.

Hittills är rekordet 31 g på en dag medan mitt sämsta är 107 g (pizzadag!!) men för det mesta har jag legat på mellan 35 g och 70 g kolhydrater på en dag. Vikten har minskat ca 1 kg så det är väl inget som jag hoppar högt över men min historia med ständiga viktförändringar gör ju vågen väldigt trög på nedvägen. Hoppas att det lossnar lite snart. Magen är i alla fall glad över att slippa så mycket kolhydrater, jag märkte direkt när jag åt pizzan att magen inte tyckte det var lika njutbart som smaklökarna gjorde. Bara jag ser till att få i mig linfrön så fungerar min IBS-mage hyfsat bra.

1 kommentar:

Pia sa...

Du är så duktig, gumman! Fuska måste man få göra ibland, annars blir det för tungt. Bara man inte gör det för ofta. ;-) Kram, kram!