lördag 25 februari 2012

Kort och LO till BoM

I lördags fyllde min faster år och vi var där på lite fika. På morgonen försökte jag slänga ihop ett kort, så där lite snabbt som en del kan. Jag kan inte! Jag fick ihop ett kort men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, och längre tid än vad jag hade tänkt tog det också trots att jag hade ett färdigmålat stämpel motiv. Jag gjorde ett snett staffli-kort, eller twisted easel card som det även heter.

Om jag inte säger något så märker ni inte att ena fingret är lite kapad på stackars trollet, va? Jag lyckades visst klippa lite för mycket på stämpeln när jag monterade det. Oops! Men han ser ju glad ut ändå... 

Etiketten med texten satte jag lite "ihoptryckt" så att det inte ligger platt, och stämpeln är satt med 3d-kuddar för att få lite djup i kortet. De gula emaljfjärilarna satt på en vas som jag fick en gång i tiden. De små mini-påskliljorna syns lite dåligt på bilden men matchade trollets kläder perfekt. 






Efter 2 månader och 20 dagar så lyckades jag till sist bli klar med min LO till min BoM (Boken om Mig). Det handlar om när jag klippte av mig mitt långa hår när jag var knappt 5 år. Jag hade tjatat och tjatat om att få klippa mig och till slut så fick jag min vilja igenom. Tänk om man kunde få sånt hår igen...!! Frisörskan gjorde en fläta innan hon klippte av mig håret, den har jag fortfarande kvar. Får se om jag lyckas göra en kompletterande LO med bilder på resultatet också.

Jag har satt på lite glitter på ett par av blommorna och lagt dit 3d-lack på vissa av stjärnorna för att blinga till det lite. Jag brukar inte tycka om när rubriken är skriven med olika alfabet men här tycker jag faktiskt att det fungerar. Den lilla bandsnutten är faktiskt klippt från ett par trosor. Ett bevis på att man aldrig kan veta var man kan hitta användbara scrapsaker. Kanterna på papperna har jag embossat med svart embossingpulver istället för att chalka. Alla stjärnorna är urklippta från ett papper.



2 kommentarer:

Titti sa...

Fint kort du gjort och det syns inte felet...och din Lo är jättefin
Och som det heter, bättre sent än aldrig. Kram Titti

Sara sa...

Härlig LO! Älskar alla dina utklippta stjärnor, vilket jobb!! Och vilken kalufs du hade! :-) Snart ska vi scrappa en hel helg, tjohoo! kram på dig