måndag 6 februari 2012

Sol på burk

Vill rekommendera alla att ta extra tillskott av D-vitamin. Speciellt under vinterhalvåret. Vi nordbor får alldeles för lite sol på oss för att producera tillräckligt med D-vitamin. Det är egentligen bara några timmar om dagen under högsommaren som solen är tillräckligt stark häruppe.

Jag började ta tillskott för ungefär en månad sedan och tycker att jag mår betydligt bättre. Jag är lite piggare (eller lite mindre trött kanske är en bättre beskrivning) och har allmänt ett bättre välmående.

Jag vet ju att vi Emmisar (ME-patienter) kan ha svårare att tillgodogöra oss näringsämnen så det kan ju spela in men jag tror ändå att de flesta skulle må bra av lite extra soltillskott.

Jag har även märkt stor skillnad sedan jag började med B12-injektioner. Jag har inte lika mycket "hjärndimma" längre och feberkänningarna har nästan upphört helt. Hoppas bara att jag får fortsätta med dem, landstinget är ju inte så himla glada i allt som inte är kemiska mediciner.

Inga kommentarer: