måndag 6 februari 2012

Nya LCHF-tag...

... igen! 

Eftersom vågen hela tiden går åt fel håll så misstänker jag att jag äter lite för många kolhydrater, även om jag försöker hålla dem nere så gott jag kan. Det blir ju en del "det är ju så lite att jag kan unna mig lite grann" ganska ofta. Så igår blev jag medlem på LCHF.se där de har ett program där man fyller i allt man äter. Då får man fram hur mycket fett, proteiner och kolhydrater som man får i sig på en dag. Det är lite bökigt i början när man ska väga och fylla i sådant som inte redan finns i databasen men jag tror att det kan vara en bra hjälp för att få en bättre översikt över allt onödigt man får i sig. 

Jag började fylla i idag och redan vid frukosten överskred jag vad jag tror är min maxgräns av kolhydrater, och då åt jag ändå en bättre frukost än jag brukar. Jag ska försöka hålla mig till 20 g kollisar per dag och det borde inte vara en omöjlighet. Jag ligger på 28 g nu innan middagen. Vad som överraskade mig var att den supergoda chokladmoussen nästan låg bäst till vad gäller näringsinnehållet av allt jag har ätit idag. Fantastiskt goda nyheter om det stämmer!

Jag har märkt att jag har blivit mer och mer känslig mot kolhydrater. Minsta lilla brödbit ger uppblåst och "pratig" mage. Tyvärr så är det ju så väldigt lätt att bre sig en knäckemacka när man kommer hem från jobbet och är lite sugen. Men nu ska återigen nya tag tas!!




Inga kommentarer: